Best ke Cendol Bakar Drive Thru Kuala Selangor?

Rodiah Amir
Cuti sekolah hari tu plan nak bawak anak-anak berjalan ke Zoo Negara. Tempat favourite aku sebenarnya. Suka sangat-sangat dengan binatang. 

Ajakla banyak kali mesti nak pergi jugak. Kisahnya macam ni, kan musim cuti sekolah seminggu tapi memang tak berjalan pun. 

Mesej suami kata kasihan Ikhwan nanti cikgu tanya pergi mana cuti sekolah mesti dia jawab duduk rumah je.

Best ke Cendol Bakar Drive Thru Kuala Selangor?

Terus rasa bersalah dan plan dengan suami nak bawak ke Zoo Negara. 10minit dari rumah je pun. Pergi Hari Sabtu masa tu terlambat sikit sebab pagi ada COD Norahwax dengan JusbidanDara so siap semua pukul 11pagi.

Dah cantik-cantik sampai je Zoo parking full sampai ke dalam hutan tu ok. Tengok jam menghampiri pukul 12tengahari. Zoo tutup pukul 5 petang ye kawan-kawan. 

Dulu tak silap pukul 7 petang. So pujuk Ikhwan kata pergi esok hari la, hari Ahad pergi pagi-pagi. Pergi Zoo hari Ahad

Macam membazir pulak dah lambat. Dengan muka nak keluar air mata jawab ya. Cengeng terus disitu. Oleh sebab dah pakai cantik-cantik, maka kena keluar jugak la. Tak kan nak balik rumah salin baju ye tak? Penat ok bersiap.





Terus drive ke Puncak Alam tengok akak berniaga di Puncak Alam fasa 3. Singgah gerai akak jual Putu Bambu Rimba. Kakak jual pau jugak. Ya Allah sedap lembut.

Aku peminat pau so sangat cerewet kalau pau liat macam plastik. Tapi pau akak aku jual sedap. Lembut. Makan masa panas. Terbaik. 

Bukan promote sebab akak aku okeh, ni jujur punya comment. Siapa nak rasa boleh pergi kat Tapak Pasar Malam Puncak Alam Fasa 3.

Cendol Bakar Drive Thru Kuala Selangor

Lepas tu teruskan perjalanan ke Cendol Bakar. Makan situ. Tak sesak tapi tempat full la tempat duduk. Aku makan cendul biasa je, suami ambil cendul pulut. 

Ikhwan makan nasi ayam dan beli Sata. Tengah duk makan suami kata, kalau macam ni kat KL berlambak. Sia-sia drive dari jauh siap tol lagi.

Alang-alang dah sampai boleh terus Berkelah di Pantai Remis Jeram Selangor



Oh ya, kami ikut Highway LATAR keluar hujung sekali exit Ijok. Dalam 8 km je selepas exit dah boleh jumpa Cendol Bakar tu.
 


Pendapat Aku Tentang Cendol Bakar Drive Thru Kuala Selangor

Overall aku bagi 3 bintang jela kot. Itu ikut tekak aku tau. Yela rasa cendol la kan nak rasa apa lagi, sebab dalam otak aku letak expectation tinggi sangat. Aku ingat cendol dia lain dari yang lain ke. Tapi biasa je. 

Selain cendol kat situ ada gerai orang jual Sata, Keropok Lekor, Nasi Ayam, Bihun, Soto, Bakso, Laksa Utara, Rojak dan ada makanan lain rasanya. Nasi ayam and Sata bagi aku rasa boleh telan la. 

Kena datang sendiri rasa la. Kang kata aku sengaja cakap tak elok kan. Mungkin kat tekak korang sedap. Cepat-cepat habiskan cendul dan masa on the way balik nampak pembonceng motosikal tergolek atas jalan tak sedarkan diri. 

Dah ada orang berhenti tolong then tak lama tu hujan lebat. Kasihan orang tu dah la terbaring tadi atas jalan mesti sejuk kena air. Tak lama lepas tu selisih dengan ambulance. Harap orang tu sihat la hendaknya.