Nuffnang BH

May 12, 2016

#honestreview - Cream Leuna ... Buang bulu tanpa cukur

Assalamualaikum.

Kali ni nak buat review pasal satu cream ni. Ini bukanlah paid review. Oleh sebab aku dah pernah sapu empat kali dan tahu kesannya so muncullah #honestreview ni. Bukan satu kali sapu tapi tak panas macam Bella nak kurus ok. hahahahha.

Terpengaruh bila nampak iklan ni kat Instagram. Promote buang bulu tanpa cukur. Bulu apa? Segala bulu la. Sebab dah lama aku nak try buang bulu guna wax macam Norah hair removal tu. Wax yang harus dipanaskan dahulu then tampal kat bahagian nak buang bulu. Macam sticker.

Tapi I is penakut so tak mau sakit. Bertangguh la nak beli hatta banyak review kata tak sakit pon. Memang aku tak percaya. Sebab penakut.

Dan bila keluar iklan krim Leuna ni, terpengaruh la. Owner ig kata ada promotion masa tu, kira 30 pembeli terawal dapat harga istimewa dan free postage. Harga cream tu, RM60 ringgit untuk satu botol (40ml). Kecik molek dan ringan aje.

Dia cream putih macam cream shave tu, cara apply is sapu kat tempat bulu tunggu 10-15 minit then boleh sapu dengan tisu. Aku kan gelojoh, sapu pun ala-ala kedekut sebab nak jimat. Hahahha. Masa first aku try 5 minit je then sapu. Tak tanggal sangat. Masa second attempt aku gigih tunggu 15 minit dan sapu tebal sikit. Baru la berkesan. Gosok aje terus tanggal. Cream ni bau dia aku tak suke (xtaw nak explain, macam bau ubat) dan dia berangin kat kulit bila apply.

Punya la gembira terus bagi testimony kat seller. Excited kan. TAPI kusangka panas sampai ke petang rupanya hujan gerimis ditengah hari. Lepas dua hari aku tak selesa sebab bulu aku tumbuh semula. Hahahha. Tak ada la terus panjang tapi terasa la bila disentuh-sentuh. Ni aku try kat ketiak.

Loh dah sama je macam aku guna pencukur aje cepat je tumbuh semula. 

Aku tak rasa seller ni penipu sebab dia tak ada pulak cakap cream ni akan lambatkan penumbuhan bulu dan aku tak terfikir pulak nak tanya soalan bulu cepat tumbuh semula atau tak. Next time tanya ye kawan-kawan.

So aku agak kecewa atas factor itu. Ni kira part of marketing/selling strategy jugak. Kalau cepat tumbuh then pengguna akan terus guna cream sampai habis diaorang akan beli lagi. Untung company. Kalau tak silap aku product cream ni product baru company tu. so mungkin ada la kot penambah baikkan in future. Harapnya la.

Jujurnya untuk beli lagi mungkin tidakla. Baik aku guna petua traditional. Rajin dengan tidak je. Selain harga yang aku rasa agak mahal dan kesan-kesan jangka masa panjang yang aku tak ketahui so aku stop la. Dan malam tadi seller tu whatsapp tanya khabar. bagusla nak jaga customer.


Untuk sesiapa yang nak cuba apa product pon sila buat kajian dan baca review pengguna lain. Gunakan otak sebaik mungkin. lain orang lain kesannya. Dan ini hanya pengalaman aku yang guna cream ni sebanyak empat kali dan aku tak berniat nak jatuhkan perniagaan orang lain. Sekadar review jujur sahaja. Ambil yang elok ok. 

Update entry ni since ramai yang baca dan tinggalkan comment. Kalau nak cari product untuk buang bulu boleh follow instagram norahwaxwangsamaju_rodiah atau contact no aku 017-9270848. Aku recomend product organik yang in sha Allah dapat bantu selesaikan masalah. 

boleh refer link: 

Cream Buang bulu - Bahagian Satu
Tampil Yakin dan cantik tanpa bulu
Biar Norahwax bantu anda



15 comments:

  1. Nasib baik sy terlintas nk review pasal leuna cream ni. Alhamdulillah jumpa blog awak. Nasib baik tk beli lg. Hrga sebtl rm60. Postage rm10. Total rm70. Tp kena beli dlm ms 24jam. Lepas 24jam hrga back to normal jd rm75. Tp tggu dulu sy ada berita gembira utk awak. Hari ni sy nk bg awak hrga jimat combo. Beli 2 btl hnya rm105. Free postage. Itulah ayat power dia. Porahh. Apapun tksh banyak2 kat awak sbb telah selamatkn sy dr tertipu. Tksh ya.

    ReplyDelete
  2. Nasib baik sy terlintas nk review pasal leuna cream ni. Alhamdulillah jumpa blog awak. Nasib baik tk beli lg. Hrga sebtl rm60. Postage rm10. Total rm70. Tp kena beli dlm ms 24jam. Lepas 24jam hrga back to normal jd rm75. Tp tggu dulu sy ada berita gembira utk awak. Hari ni sy nk bg awak hrga jimat combo. Beli 2 btl hnya rm105. Free postage. Itulah ayat power dia. Porahh. Apapun tksh banyak2 kat awak sbb telah selamatkn sy dr tertipu. Tksh ya.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah ... baca review orang dlu.. nasib baik jumpa blog ni dlu.. law x hampir gak nak rasa beli... thanks kamu,semoga kebaikan kami dibalas dgn kebaikan jugak.. hope pd company yg jual product ni akan lbh telus pd masa akan dtg..jgn kejar keuntungan semata2,xsemua pembeli berkemampuan bila beli hasil xmemuaskan...jujur laa..

    ReplyDelete
  4. Zura Hidayat & Mises Kaiser: Saya tak bermaksud la kata company ni menipu dengan product dia jual. cuma product tak meet sy punya expectation. Rasanya harga ikut agent/ seller. ada yg murah sket & ada yg charge lebih

    ReplyDelete
  5. Ooo.. terima kasih di atas perkongsian ni... saya pon tengah mencari produk yang bersesuaian...

    ReplyDelete
  6. Ooo.. terima kasih di atas perkongsian ni... saya pon tengah mencari produk yang bersesuaian...

    ReplyDelete
  7. sy dah pun beli..mmg sangat mengecewakan..

    ReplyDelete
  8. Hai Salbiah,

    Saya dah tak guna cream tu, now saya dah start waxing.. boleh baca entry baru saya pasal waxing https://rodiahamir.blogspot.my/2016/11/krim-buang-bulu.html

    ReplyDelete
  9. Sy pun mcm tertarik nk beli...tu try cr agent y jual murah cket seb harga dia berbeza...gugel2..jumpa blog ni....Allah nk selamatkan sy kot...alhamdulillah

    ReplyDelete
  10. Hai Nona Sue,

    Saya cuma berkongsi pengalaman. Kita sendiri kena jadi pengguna bijak kan? Saya dah jumpa penyelamat untuk masalah bulu huhuhu Alhamdulillah

    ReplyDelete
  11. dah beli baru terpikir nak google. pastu jumpa blog ni..
    mmg rugi sis sebab dah terbeli..ni komen saya:
    1)indah khabar dari rupa. tak berkesan sgt pun seperti dalam iklan
    2)agak mahal rm70 kalau nak compare dengan veet baru rm25 lebih kurang kat watson or guardian
    3)botol fancy susah jer nak guna.. better packaging mcm veet or tootpaste jer senang picit jer krim keluar
    4)kuantiti krim yg sangat sikit 40ml jer compare dengan veet 100ml..

    Produk menipu, sila pergi mereput bankrup hutang along keliling pinggang.. choiiiii sangat

    ReplyDelete
  12. hai @Azuan,

    marah betul awak ye. hahhaha. itula sebagai pengguna memang kena hati-hati. masa saya beli dulu bekas dia macam packaging toothpaste. picit je. ada lagi kat rumah buat hiasan. lol

    ReplyDelete
  13. Jom wazzap..0194176025 guna waxing gel

    ReplyDelete
  14. Saya takut nak guna hair removal cream.. rasa was2 sgt tinggi..bila komen tanya guna bahan apa? Lain yg kita tanya, lain yg depa jawab hahaha lols.. tapi saya memang tak guna cream / cukur utk buang bulu..sbb sy tahu bulu mmng akn cpt tumbuh.less then 2 weeks.. lepas tu sy cuba candywax.. yg akak ckp takut sbb sakit tu hihihi... sakit sikit je kak.. tapi kedan dia pehhhh best gila... sumpah best... bulus2 kt badan kluar lps 3-4 mnggu, kkdng tu lbh sebulan..depends on hormon manusia juga... lps dah beberapa bulan pakai candywax, dah rasa betul2 suka sgt2 dan sgt2 berpuas hati, saya terus jd agent candywax... sbb candywax ni cabut sampai akar.. jujurlah.bila dia cabut sampai akar, yang kluar lps tu hanyalah baby hair yg lembut je ..proses pertumbuhan bulu jd lmbt sbb akar bulu tu kita tarik skali...

    Bahan2 dlm candywax : sugar,chamomile,lemon juice,honey,rosewater...diuji dlm makmal secara klinikal...

    Sy penjual yg jujur..tak tipu2... harga ? Lg murah drpd cream hair removal... buatan melayu juga ni.. rm35.00 je..postage dlm semenanjung rm8... sarawak sabah rm8 ...

    Boleh whatsapp saya 01114390042

    ReplyDelete
  15. Hai Cik Adieba,

    awak tak baca entry saya sehingga habis ke? saya juga penjual Hair removal. tq

    ReplyDelete

Terima kasih sudi comment.