Hari Pernikahan Adik

Rodiah Amir
0
Nak menaip tapi tak nak buat entry sampah. Jadi aku update sekadar kongsi apa berlaku di sekeliling untuk memori masa hadapan bila dizinkan tuhan untuk pandang belakang semula.

Selesai sudah adik aku wani, melangsungkan akad nikah dengan pasangan sendiri setelah bercinta bagai nak rak. Setelah pelbagai dugaan, onak dan duri mereka mencapai kata sepakat.

Bagi aku yang nak masuk tahun ke empat ulang tahun perkahwinan semestinya sangat throwback masa aku menikah dulu la. Masa sendiri nikah tak ada nangis masa adik nikah ni air mata nak tertumpah.

Beza sekarang abah tiada bersama untuk jadi wali. Ganti dengan abang sulung. Untuk nikah kami buat di rumah kakak di klang. Kenduri akan menyusul di kampung 29 November nanti.

Hari Pernikahan Adik

Bila abah tiada maka semuanya mak akan harapkan adik beradik. Makanya bulan ini bulan travel dan bergotong royong. Ani nikah, meeting orang kampung untuk pembahagian tugas semasa kenduri, dan kenduri hujung bulan. Tiga minggu yang memang meruntun komitmen dan tenaga.

Alhamdulillah suami memahami dan banyak membantu.

Sebut perkahwinan.. aku tengah belajar pasal perkahwinan. Masih banyak perlu dibelajar. masih cuba memahami bagaimana rasa kasih sayang berkurang, perasaan bosan terhadap pasangan dan kegagalan kesepakatan dalam rumahtangga.

Ilmu.. aku masih menuntut dengan pengalaman dan orang sekeliling. Mereka adalah guru. 

semua yang terbaik utk awak adik..ani

tulang belakang rombongan
selamat datang ahli baru.. 
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)