Tafsiran Kawan Dan Sahabat

Rodiah Amir
0

Maksud Sebenar Kawan Dan Sahabat

Sahabat adalah orang yang senang kita nak bertegur sapa dan berborak. Orang yang tak perlu kita risau penerimaan terhadap diri kita bila kita kurang keyakinan. 

Orang yang kita perlu bila kita sedih. 

Orang yang selalu ada bila kita nak dengar pendapat ketiga sesudah pasangan dan keluarga kita. Orang yang tak akan lupakan dan selalu libatkan kita dalam kehidupan mereka. 





Itu tafsiran sahabat bagi aku. 

Kawan lebih usia pernah nasihat aku. Untuk jadi sahabat baik, hati kena bersih. Kena bebas dari rasa cemburu. Kena bebas dari iri hati dan buruk sangka. Kena selalu positif dan memaafkan. 

Aku mahu jadi sebegitu. Aku mahu jadi sahabat baik kepada orang yang layak. Orang yang menghargai. Aku tak kecewa apa Allah takdirkan untuk aku. 

Rezeki aku setakat mana yang Allah izinkan. Buruk kata Allah maka buruklah bagi aku. Sesungguhnya pelajaran tentang Redha dan sabar amatlah berepisod lamanya. 


Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)