5 Idea Hadiah Perkahwinan Untuk Pengantin

dieya
1
Semalam ok tipu dua hari lepas saya telah menjengok blog kawan saya myYellow Sunflower dan entry yang ditaip saya rasakan ditujukan kepada orang2 seperti saya (orang yangg baru bertukar status). 

Entry yang dikongsi adalah berkaitan kerunsingan dia dalam memilih hadiah yang sesuai untuk diberikan kepada bakal pengantin. 

Saya juga pernah mengalami dilema memilih hadiah terbaik yang rasanya berguna dan dapat men touching kan hati kawan yang mendapat hadiah tersebut. 

5 Idea Hadiah Perkahwinan Untuk Pengantin

Maka saya telah tinggalkan comment yang pendek, sebab tak kan nak tulis berjela itu belog orang ok.dan saya kembali mengomen di belog sendiri. 

Ok ni list yang saya rasakan saya mahu (sebagai pengantin) jika tetamu yang hadir dan datang bawak hadiah.


1. Album gambar 

Bagi sesetengah orang nampak tak cool if bagi album sebagai hadiah. Tapi bagi saya yang telah dan baru berkahwin album sangat berguna. 

Saya amat-amat perlukan apatah lagi selepas mencuci gambar-gambar hasil dari majlis yang telah berlangsung. 

So bila pengantin buka hadiah dan dapat gunakan album tu, mesti dia kate “wah nasib baik si polan ni bagi album, tak payahlah nak beli album lagi, cantik pula tu album ni” seterusnya pengantin akan gembira.


2. Buku ilmiah 

Buku termasuklah segala bahan bacaan yang berbentuk ilmiah dan diyakini dapat memberi manfaat kepada pembaca. Lebih baik jika buku yang diberi menyediakan tip-tip untuk pasangan yang baru mendirikan rumahtangga. 

Selalunya buku-buku saya akan cari di MPH. Memang banyak pilihan. Berdasarkan pengalaman, buku seperti ini sangat berguna kepada saya. 

Buku juga adalah salah satu barang hantaran yang saya beri kepada MrZ.


3. Set alatan memasak/dapur 

Okey untuk set ni mestilah lengkap dengan kuali,periuk, pisau, alat pembuka tin, senduk, sudu garpu, pinggan, gelas etc. 

Bila lengkap semua memang teramat gembira pengantin yang menerimanya. hihiihihih.. Tapi bagi ikut kemampuan. Untuk kawan baik sesuai la.


4. Voucher berbulan madu 

Yang ni memang nampak agak besar perbelanjaan nya dan perlu di refer kepada pasangan pengantin bila diaorang nak pergi honeymoon. 

Tapi ok what setakat bayarkan duit hotel dan suggestkan tempat menarik untuk pengantin bercuti. Dalam malaysia sudah. 

Bagi pengantin yang berfikiran macam aku, tempat honeymoon tak kisah dimana-mana asalkan dapat bercuti dengan suami.


5. Pakej spa/ pedicure/ manicure 

Yang ni memang menbantu sebab selepas kenduri berlangsung memang banyak kerja yang dibuat. Penat memang tidak terkira. 

So apakata bagi hadiah yang macam ni supaya pengantin dapat merehatkan dan memanjakan diri selepas penat bertungkus lumus.

Okey dah. Cukuplah membebel. Ni saya type berdasarkan apa yang difikirkan aje. Harap ianya berguna. 

Segala hadiah yang diterima dari tetamu memang menggembirakan saya dan MrZ. tak kisah kecik atau besar. tak dilupakan terima kasih kepada semua yang memberi hadiah sempena perkahwinan saya. 

Paling utama DOA dari tetamu yang hadir supaya pengantin berbahagia ke akhir hayat. Amin.
Tags

Catat Ulasan

1Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan